Kosovo

Paul van der Weijden paulew at DDS.NL
Tue Apr 6 10:09:39 CEST 1999

At 01:23 04-04-1999 +0200, you wrote:
>Stilte op de lijst.
>Kosovo wordt "leeggeveegd". 1/3 van de bevolking is uitgemoord, de grens
>over gevlucht of op weg naar de grens. In het huidige tempo heeft Milosevic
>nog een weekje, als het tegenzit twee,  nodig om zijn plannen af te ronden.
1/3 van de bevolking? Nog ff, en het record van Hitler is verbroken..

>De internetvoorhoede van D66 zwijgt. Slechts 26 mailtjes in 11 dagen oorlog.
>Over woonboten lopen de emoties, en het aantal schriftelijke uitingen
>daarvan, snel
>(hoog) op. Ooit zal een historicus interessante conclusies trekken uit de
>archieven van deze lijst.

Doe alsjeblieft niet zo demagogisch, het is de afgelopen 10 jaar ergens wel
eens oorlog geweest. Nu het in Europa, naast de deur gebeurd, worden mensen
opeens ethisch. Gefeliciteerd...

>Vandaag zag ik onze minister van Buitenlandse Zaken en ik zag het falen van
>de internationale gemeenschap. Het falen nu, het falen morgen en over een
>jaar (of tien).

Wie wilde er nu zo nodig bombarderen?

>De realiteit lijkt slecht door te dringen tot de Van
>Aartsens van deze wereld, zelfs wanneer deze zich zo hard opdringt als nu
>het geval is.
>Onze minster verklaarde dat er geen sprake kon zijn van een zelfstandig
>Kosovo, Kosovo moet binnen Joegoslavie blijven.
> Maar kun je na alle gruweldaden die zijn gepleegd, dat nog van de Kosovaren
>verwachten?
>Van Aartsen reageert opgewonden. "We kunnen toch het Joegoslavisch
>staatsverband niet uit elkaar rukken?".

Interessant, dus we gaan Kosovo uitleveren aan Albanië, dan kunnen we
meteen Kosovo maar opgeven, want in Albanië regeert slecht een klein
groepje mafiosi, diezelfde die nu het UCK steunt..

>Hij vermoorde het staatsverband met zijn militaire inval in Slovenie, met
>zijn haatdragende nationalistische campagnes vanaf de jaren tachtig.

Ingeven door zeer nationalistische Kroaten bijvoorbeeld.....

>Wanneer trekken we eindelijk lessen uit het verleden. Afgezien van het
>democratisch recht van ieder mens en volk op zoveel mogelijk
>zelfbeschikking, is er zoiets als "Real Politik".
Lang leve het Drentse volk.....

>Ik dank Elwin Lammers, Marc-Alexander Fluks en anderen voor hun goede en
>dappere bijdragen aan de lijst. Zij staken hun nek uit.

Ja, fantastisch jongens, voor de volstrekt politiek risicoloze, en
verschrikkelijk ethische uitspraken.....

Paul