[D66] Patrouille de Tempo: Merlin route

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Sat Mar 30 21:59:37 CET 2024

L.S.

Toverland in Sevenum is via makkelijk te bereiken via het Greenport
bikeway langs het spoor. Het was vandaag mn eerste maal dat ik er eens
ging kijken alhoewel ik zo niet van de massa's in pretparken houd. Welke
grofgebekte Hollandse cabaretier zei ook alweer dat Nederland een
pretparkoverschot heeft? In het Limburgse dorp Sevenum navigeerde ik
maar even binnendoor naar Toverland, en prompt stuurde meneer Google me
het bos in over een landweg. Echter..., de bosroute leverde echter
nieuwe inzichten op die ik hier niet ga publiceren. Dan krijgt iedereen
het weer aan de rikketik.

'k probeerde, als ex-trotskistische troyaan, als eerste maar de houten
achtbaan 'Troy' en nam plaats in het eerste karretje. Het was lang
geleden dat ik een kick kreeg van achtbanen. Dat ik de noodgang van de
rollercoaster heb overleefd moge duidelijk zijn, de rikketik vond het
nog net acceptabel.

Om even bij te komen van deze duvelsmanrit nam ik maar even plaats voor
de gemoedelijkheid van een Merlin waterboot. Voor me zaten Duitse
bezoekers en een kleine jongen in Batman-kleding die meer aandacht had
voor de nieuwsgierige eenden dan de waterdraken.

Wie even semiotisch wil uitwaaieren in 3D en krap bij kas is om verre
landen te bezoeken kan dus het beste een pretpark opzoeken. Behalve
uitwaaieren kom je in zo'n magisch park ook allerlei objecten tegen die
'theological niceties' hebben zoals Marx ooit zei...

Omdat mn hoofd niet zo naar pret stond, gezien de wereldbrand, vond ik
het na 2 uur wel weer welletjes. In Sevenum wipte ik nog even de
kringloopwinkel binnen:

https://www.google.nl/maps/place/Kringloopwinkel+Oud+en+Nieuw/@51.4102425,6.0358532,18.54z/data=!4m15!1m8!3m7!1s0x47c746f6f12432a7:0x7e360dac4830888d!2sSevenum!3b1!8m2!3d51.410634!4d6.0262189!16zL20vMHZqZ20!3m5!1s0x47c7468e49ae7a1b:0x22d0d877597fc17d!8m2!3d51.4105506!4d6.0365015!16s%2Fg%2F11c2qsldnm!5m1!1e3?entry=ttu

Daar kocht ik ondermeer een vintage JVC JX-T66 character generator om
titels te toveren op een S-video ingangssignaal.  Of het apparaat nog
werkt, geen idee. Ik zal het binnenkort eens testen. De layout van het
toetsenbord trok mn aandacht:

https://www.erixcollectables.nl/wp-content/uploads/2023/03/IMG_0036-scaled.jpeg

Toen ik aan de cassière vroeg hoelang deze winkel al bestaat, zei ze:

"Zeven jaar".

R.O.