[D66] Antisemitsime ?

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Tue Mar 26 14:51:45 CET 2024

Zojuist gekeken naar het Vragenuurtje. Het ging over antisemitisme
n.a.v. demonstranten bij een optreden van Lenny Kuhr. Als ik dit soort
dingen hoor/zie, dan denk ik aan de 'ontvoering' van de Jood Jules
Croiset. Hopelijk ten onrechte...?

We zien de afgelopen periode nogal wat Joden op het scherm blabla'en
over antisemitisme terwijl Israelische Joden (weer eens) flink aan het
moorden zijn. Gisteren zei zelfs de Veiligheidsraad dat Israel hiermee
moest ophouden (Amerika onthield zich).

Vanmorgen fietste ik (in Amsterdam Zuid) langs 2 Joodse scholen. Er was
niets te zien. Geen demonstranten, geen marechaussee-busje/huisje, geen
spandoeken, geen posters - helemaal niets. Net als toen ik eerder de
afgelopen periode in Amsterdam langs synagogen fietste er in het geheel
niets te zien was. Er is domweg niets aan de hand in Amsterdam, er is
geen sprake van antisemitisme.

Maar waarom beweren de mainstream media dan van wel ?