[D66] CROCUSCRISIS: Wieringa ontmaskerd als auto-collectant by proxy

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Sat Mar 23 21:42:06 CET 2024

L.S.

Tijdens de Boekenweek hier in Venloo was Tommyboy Wieringa in eigen
persoon aan het inzamelen voor een 4e Jeep voor de Oekraïne omdat hij
zich aan de Oekrainse kant geschaard heeft, naar aanleiding van zijn
diepe indrukken aan het front.

"En als u geen cash heeft, dan heb ik nog een kurk" zei hij met een
enigzins vileine toon. Waar die kurk dan geplaatst moet worden bleef in
het midden... Zijn eigen uitlaat?

Gelukkig heb ik van Speedboat Joe nog geen letter gelezen, en was het nu
zeker ook niet meer van plan...

Ga toch symbolisch bedelen bij de CIA of Rob de Wijk, Tommy boy.
Grunberg schreef ooit dat engagement van schrijvers voor de beesten is.

Wat wil Wieringa? De fenix van de Vierde Internationale? Hij noemde de
Oekraïners, vrijheidslievende anarchisten met respect voor de
rechtsstaat en Zelensky een fantastische man. Ahum.

Misschien kunnen de boys Grunberg en Wieringa een bestiaal pact sluiten
om hun literaire scherpslijperij voortaan buiten de internationale
neutrale zone in Venloo te houden.

R.O./
MISSISSIPPI