[D66] Review: Climate: The Movie

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Fri Mar 22 17:04:32 CET 2024

Rene Oudeweg <roudeweg at gmail.com>,,
> De docu begon goed maar eindigde in totaal welvaartscynisme.

Ik had net zo iets.

Wat de wetenschap betreft: Ik heb hier de afgelopen jaren hetzelfde
geschreven (het betreft gewoon basiskennis uit de wetenschap, hoor). Wel
werd - wat het klimaat betreft - de activiteit van de Zon gekoppeld aan
de lagere dichtheid van de interstellaire materie tussen de spiraalarmen
van het Melkwegstelsel. Ik had er nog nooit van gehoord (ze zijn beide
waar) maar daar waar het gaat om een interactie tussen beide wat betreft
de wolkenvorming op Aarde, tja... Maar het kan natuurlijk wel. Dit
gedeelte van de documentaire is waar.

Dat echte wetenschappers eruit worden gewerkt heb ik hier ook wel eens
gezegd. Ik liep meteorologiecollege bij Henk Tennekes, destijds de
wetenschappelijk directeur van het KNMI. Hij geloofde niet in het
klimaatcircus en dus werd hij eruit gewerkt. Dit gedeelte van de
documentaire is waar.

Dat de elite de gewone burger pakt en deze vlucht naar rechtse radicale
partijen behoeft geen commentaar. Dit gedeelte is waar. Kijk maar eens
hoe Jetten er van de week op reageerde (D66'ers die in de nieuwe
regering gaan zitten worden door Jetten uit de partij gezet - maar
Jetten gaat hier in het geheel niet over). Ziehier de ware betekenis van
'inclusiviteit' (precies het tegenovergestelde dus).

Probleem is dat er een link tussen de eerste 2 punten en het laatste
punt gelegd wordt. Bestaat deze wel ? 't Komt wat complotterig over.
Waar is het bewijs ?