[D66] Patrouille de Tempo: MEXX fietsroute

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Fri Mar 22 08:39:32 CET 2024

L.S.

Anecdote.

Omdat de fietskriebels weer beginnen op te spelen met de aanvang van de
Lente besloot ik gisteren dan maar een 60km tocht van Venlo via
Schwalmtal naar Wegberg (DE) en dan via de Meinweg naar Roermond om dan
het laatste stukje met de Arriva terug naar Venlo.

Knoopunten DE: 62-14-50-09-28-38-24-29-67-68-71-66-77-76

NL: 95-55-54-80-78-56-79-66-65-14-17

Onderweg bij knooppunt 76 in Rödgen kwam een oudere vriendelijke
grijsaard, type zwerver, naar me toe en vroeg waar ik heen wilde. Hij
was geëmigreerd van Slovenië naar Nederland in 1977 en was getrouwd met
een Nederlandse en van beroep muzikant geweest (Ze speelden dacht ik
muziek à la the Cats) . Hij heeft een tijdje in Brunssum gewoond naast
Tony Willé van Pussycat, bekend van het nummer Mississipi, zei hij met
een glimlach... "Ja, die kenn Ich noch, zei ik" Hij sprak zowel Duits
als Nederlands, deze Sloveen.

Ergens bij Dalheim stak ik een onbewaakte spoorwegovergang over. Voor de
overweg stond een stilstaande ICE met Locomotief, blijkbaar pech. De
Machinist stond op de spoorwegovergang en liep wat te treuzelen op de
spoorwegovergang. Ik fietste door, want hij zocht blijkbaar geen oogcontact.

Toen ik aankwam op het station in Roermond op het perron vond ik in de
wachtruimte een nog gesloten en verzegeld doosje, maar blijkbaar leeg,
van een horloge van het merk MEXX... geïntigreerd naar de inhoud en elke
onverlaat het achtergelaten zou kunnen hebben besloot ik het maar mee te
nemen.

En inderdaad, ook in MEX in 2002 was er een voorval met een verdwenenen
en kostbaar polshorloge van mn destijdse Mexicaanse Pussycat, little
Frida,  waarvan het geheim en zijn bestemming wel altijd in de sterren
geschreven zal staan...

R.O./
Patrouille de Tempo

https://www.fietsknoop.nl/fietsroute-planner