[D66] Wat is het volk- en is dat rechts of links?

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Mon Mar 18 16:15:55 CET 2024

Bertolt Brecht: "Erst das Fressen, dan die Moral". Nu is de quote niet
geheel juist meer in deze tijdgeest, de moraliteit is reeds lang
gestorven, en het is dan ook een teken van personen met bourgeois of
burgerlijke mentaliteit om hun amoraliteit te maskeren met slechte
Nederlandse humor. Om de quote te herformuleren: "Erst das Fressen, dan
das Fressen"

	Heel Holland Bakt!

Of beter: heel Holland bakt er niks van... en dat geldt zeker wat
betreft humor en cultuur. De Nederlandse humor is overleden met de
laatste afleveringen Koot en Bie, zoals ook de popmuziek overleden is
met de val van de muur.

Vroeger in Nazi-Duitsland ageerde men tegen degenerierte Art, zoals Dada
en modernisme. Het is dan ook een teken aan de wand dat de hedendaagse
degenerierte Art dat recent zijn dieptepunt vond in de Nederlandse
inzending voor het eurosongfestival 'Europapa', alle irritatie- en
tolerantiegrenzen overschrijdt. Daar hoef je niet eens een nazi of
romanticus voor te zijn. Zo'n achterlijke decadentie vind je alleen in
een land met vunzige gay-pride optochten. Een dergelijke amuzikale drol
zet Nederland precies neer waar het momenteel staat. Niet alleen krijgt
ieder land z'n politici die het verdient, maar dus ook z'n achterlijke
en ontaarde cultuur waar Dada en Modernisme overigens nog lichtjaren
meer gesofisticeerd waren dan de hedendaagse ontaarde rotzooi- en
rattencultuur. Geen zorgen, sinds eind jaren 80 heb ik geen enkel
songfestival meer bekeken sinds het uithangbord en vehikel van
homofielen is geworden. Lang leve de Europese vooruitgang en het
decadente fressliberalismus...

R.O.