[D66] Moreel ijkpunt?

Henk Vreekamp henk.vreekamp at hetnet.nl
Tue Mar 12 12:00:08 CET 2024

- Inderdaad had de Israelische president kritiek moeten krijgen. Rutte
oorlogshitser? Daar is'ie te beperkt voor, geschiedenisleraar ....

- De Nederlandse geschiedenis kent toch ook vrolijke momenten, bijv.
toen we uit Indonesië en Suriname werden gegooid.

- Over de holocast-referenties: kennelijk bestaat er bij de culturele
elite inderdaad een schuldgevoel richting Israel, een weinig gemeend
gevoel.

- Een museum om alle slechtheid in de wereld te tonen lijkt me oersaai,
gewenning aan zelfkastijding. Religie vervult deze functie al.

hv,u

------