[D66] The Zone of Interest

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Wed Feb 28 13:42:08 CET 2024

L.S.

Recent hoorde ik PVV-er van Roon de opmerking maken dat de Oekraïne onze
bondgenoten niet zijn, waarmee ik het gedeeltelijk mee eens ben. Nu kun
je je afvragen wie 'onze' bondgenoten nog wel zijn. Op de rechtsstaat
kun je niet vertrouwen en de politieke kaste met hun parlementaire
dwaasheden al ook helemaal niet meer. In andere staten is het overigens
hetzelfde verhaal. Politici zijn hardleerser en oorlogszuchtiger dan
ooit uitgezonderd helaas de FvD, die ondanks dat het mn partij niet is,
in het Oekraïneconflict een pacificistische koers handhaaft.

In de AD van gisteren stond overigens een foto van Leon Trotski in een
artikel over de onbevestigde dood van een Russische overloper in Spanje
en de lange arm van de FSB/KGB. De NOS had enkele dagen geleden een item
over 'Das Kapital' van Marx die hij Darwin gestuurd zou hebben. *)
Wellicht een schamele poging weer leven in het gedachtegoed van Marx te
blazen gezien de gure rechtse wind. Bij bepaalde liberale denktanks zijn
ze wellicht ten einde raad...

Ih herhaal dat we het ons, de Europese bevolking, het niet kunnen
permitteren om Rutte als NATO-chef te installeren. Rutte wordt teveel
gedreven door MH17 en de politiek gemotiveerde uitspraak in deze zaak,
terwijl men de echte daders, zoals bekend, in andere kringen moet
zoeken. Wat weten we eigenlijk van de man Rutte?

Gisteren zag ik de huiveringwekkende Auschwitz-film 'The Zone of
Interest' dat gaat over de kampcommandant Rudolf Höss die vlak naast het
KZ woont en daar beschikt over een paradijselijke tuin en daar met zijn
familie leeft in een comfortbubble met steeds op de achtergrond die
cognitieve dissonantie van rokende ovens van de crematoria,
geweerschoten en gegil. Toen ik vanochtend even naar WNL keek bekroop
dezelfde gruwelatmosfeer me. De burgergasten en presentators spelen mooi
weer terwijl de rechtsstaat inmiddels overleden is, de burger een
fascistische mentaliteit heeft, de techno-industriële horror aan de orde
van de dag is en de wereld op de rand van de catastrofe balanceert.

Dat brengt mij op dat nepproces tegen Taghi. De 'extra beveiligde
rechtbank' in Adam is geen legitieme rechtbank. Het begint een beetje te
lijken op de geheime en schaduwrechtspraak van weleer, omdat de rechters
niet meer in beeld willen. Daarbij gebruiken ze kleine criminelen en
spookverdachten als proefballonnetje om te kijken hoever ze kunnen gaan
met straffen en vergelding in het door-en-door corrupte Nederlands
justitieel systeem aangemoedigd door de hetzerige en om vergelding
roepende MSM en burgermans.

Rutte en Zelensky schaamde zich er niet voor om gisteren in Saudi Arabië
met hun kroonprins rond de tafel te gaan die zoals bekend ook bloed aan
zn handen heeft in de zaak Khashoggi. Het NOS-Journaal durfde de beelden
niet te laten zien. **)

Trotski's voorspellende woorden dat als het kapitalisme zich zou
herinstalleren in Rusland (en China) dat dan alles vergeefs is geweest
en catastrofaal zou uitpakken blijkt nu bewaarheid te worden. We leven
echt in een eindtijd en ik sluit me aan bij de strategie van Kaczinksy
dat we niet moeten aarzelen om een kernoorlog te riskeren om het
industrieel systeem te vernietigen en ons te bombarderen in de vroege
middeleeuwen. De FvD wil rebooten in 19e eeuws Hollands glorie, maar
beseffen de ernst van run-away technologie niet. Bovendien kan op een
industriële vuilnisbelt geen Hollands arcadië herrijzen zoals enkel nog
te zien is op de landschappen in het Rijksmuseum. Ik ben in deze geen
FvD-pacifist want het einde van de techno-industriële civilisatie
betekent een nietsontziende oorlog, niet alleen tussen staten maar ook
een oorlog van allen tegen allen.

Laten we eerlijk zijn, de (westerse) mens heeft haar waardigheid
verloren. De Europese geest is inmiddels op industriële wijze overleden.

Zerzan:

	"In the industrialized culture of irreversible depression, isolation,
and cynicism, the spirit will die first, the death of the planet an
afterthought. That is, unless we erase this rotting order, all of its
categories and dynamics." *)

De burgermannetjes en politici die denken dat het met handhaven van een
quasi-burgerlijke orde niet zo'n vaart zal lopen en dat we nog wat tijd
kunnen rekken draaien zich een rad voor hun ogen.

Halsema ageerde onlangs in de Machiavellilezing tegen het tribalisme en
voor een 'open samenleving gebaseerd op democratische principes' en
prevelde wat popperiaanse en democratische clichés. Nee, mevrouw,
democratie is niet meer de weg te gaan. Tribalisme na de kollaps en
wereldbrand, als je daaronder verstaat kleinschalige communale en
autonome verbanden, althans voor de overlevers, is de betere weg.

We kunnen het de toekomstige generaties toch niet de illusie voorhouden
dat het zo verder kan? Democraten, politici, journalisten lijden, net
als Rudolf Höss, aan een grote mate van cognitieve dissonantie. Westerse
democratieën zijn uitgeput, en de natiestaat loopt op apegapen en
verzuimt om de bevolking te informeren en voor te bereiden zoals tijdens
de Koude Oorlog. Duck and Cover!

Ja, inderdaad, ik schrijf 2000 jaar civilisatie af. Met een dreigende
kernoorlog aan de horizon moet dat niet al te moeilijk wezen...

R.O.

*)
https://theanarchistlibrary.org/library/john-zerzan-the-nihilist-s-dictionary
**) https://www.arabnews.com/node/2459261/saudi-arabia