[D66] Nieuwe poolijs-plaatjes (2)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Tue Sep 26 10:14:06 CEST 2023

Ik, zondag j.l. over de herfstkaartjes van het poolijs van de NSIDC,
> Ze staan - samen met de plaatjes van de afgelopen jaren - op,
> http://www.fluks.combidom.com/climate/index.htm?images=September
> Als het herfst zij op het noordelijk halfrond dan is het noordpoolijs
> op z'n kleinst en het zuidpoolijs op z'n grootst. In de omvang van
> het noordpoolijs zit altijd veel ruis; het zuidpoolijs is dit jaar
> wat kleiner in omvang dan meestal het geval zij.

In het Algemeen Dagblad van vandaag staat hier een stuk over waarin
zowaar gewag gemaakt wordt van een persbericht van gisteren van het
NSIDC zelf (ik was het NSIDC zowaar een dag voor).
Surf naar,
https://www.ad.nl/klimaat/niet-eerder-was-er-zo-weinig-winters-zee-ijs-bij-antarctica~a2b295a0/
en naar,
https://www.washingtonpost.com/climate-environment/2023/09/25/antarctica-record-low-ice-arctic-climate/