[D66] VWS liegt glashard over zetten Covid-19 booster

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Mon Oct 9 13:07:19 CEST 2023

Kuipers beweert dat wie in aanmerking komt voor de jaarlijkse griepprik,
bij de GGD een Covid-19 booster kan gaan halen. Vanmorgen heb ik de
jaarlijkse griepprik gekregen bij de huisarts. Deze wist echter niets
van het bovenstaande.

Op,
   https://www.ggd.amsterdam.nl/coronavirus/coronavaccinatie-amsterdam/
staat evenwel,
   Dan ontvangt u vanaf 19 september een uitnodigingsbrief van het
   RIVM voor het halen van de coronaprik bij de GGD.

Hier is geen woord Spaans bij. Er staat datgene dat Kuipers beweert. Het
betreft echter een flagrante leugen ! Voor de zoveelste keer gaat het
fout in Nederland, voor de zoveelste keer zit men bij VWS te liegen.

Feit wil dat de priklocatie van de UvA-huisarts en het GGD-hoofdkantoor
in Amsterdam beide gevestigd zijn aan de Nieuwe Achtergracht. Dus ik
loop na het zetten van de griepprik binnen bij de GGD en informeer waar
de corona-priklocaties zich tegenwoordig bevinden. De priklocatie bij de
Rai werd immers een week voordat de minister zijn aankondiging deed
*opgeheven* (!) en het is derhalve onduidelijk waar men moet wezen voor
een Covid-19 booster.

-> Bij de GGD werd mij verteld dat de Covid-19 booster *niet* gegeven
    wordt bij de GGD maar bij het RIVM.

Klaar ben je met zo'n kutoverheid. Leugens, leugens, leugens. Het is
voortdurend hetzelfde liedje. Men heeft helemaal geen zin om iets te
doen en probeert er zich uit te liegen.

Van de week was Kuipers er tijdens het kamerdebat over Post-Corona
uitermate trots op dat VWS niets doet (pakweg 1 miljoen Nederlandsers
zou wel eens Post-Corona kunnen hebben, we weten het juiste cijfer
echter niet want het mag niet gemeten worden van VWS). Initiatieven
dienen van buiten te komen... Ja, zo'n minister van VWS hebben we
tegenwoordig. Net zo'n gluiperd als wappie De Jonge.