[D66] Verkiezingsuitslag: Nieuwe verkiezingen ?

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sun Nov 26 13:30:14 CET 2023

Henk Vreekamp <henk.vreekamp at hetnet.nl>
> Wat waren die "kroonjuwelen" ook weer?

Ach ja, de kroonjuwelen...
* Hervorming staatsinrichting/directe democratie.
   Afschaffen 1ste Kamer, ander kiesstelsel, referenda.
   Hier wil het huidige D66 niet veel meer van weten.
   Voor mij de reden waarom ik ooit lid werd van D66.
   Inmiddels is het vaandel overgenomen door de SP, NSC,
   en de nieuwe rechtse partijen.
* Medisch-ethische zaken.
   Dit staat nog overeind in het huidige D66.
   Ik ben voor het regelen van vrijwilige levensbeeindiging.
* Milieu-blabla.
   Van Mierlo had ooit iets met het Rapport van de Club van Rome 1972).
   Tegenwoordig weten we dat dit rapport niet wetenschappelijk was.
   Het huidige klimaatgedoe doet nogal denken aan dit rapport.
   Men lult maar wat over de toekomst maar het gaat om hoe de
   zaken echt zijn - en hier bestaat geen enkele interesse voor.

Het huidige D66 gaat richting Woke, zit wat vaag te blabla'en over
gender terwijl dit soort onzin niets met politiek te maken heeft. D66
raakte verstrikt in pseudo-culturele blabla. Wat mij betreft is Jetten
een ramp.