[D66] Hypothese: Non-locality en de Zonne-elektronenschil

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Mon May 29 13:31:37 CEST 2023

Ik denk dat quantum superpositie op het niveau van een levend wezen (een
kat in dit geval) geen paradoxaal probleem meer is zolang de kernfusie
van de zon op gang blijft, zolang ze blijft stralen... De doos van
Schrödinger is eigenlijk de zon zelf (!), en zoals ik al in mijn
hypothese articuleerde, de zon is immanent in elk levend wezen door
niet-lokale verstrengeling van deeltjes (elektronen).  Je gaat dood als
de zon niet langer meer verstrengeld is in je lijf... Verstrengeling is
slechts temporaal (de levensduur) omdat slijtage en ouderdom er nu
eenmaal is.

In feite is er maar één dominante omgeving op Aarde, en dat is dus de
Zon en zijn verstrengeling, haar onzichtbare octopusarmen. Als je je
handen tegen de muur plaatst dan maak je in feite geen contact met de
atoomkernen, maar met de buitenste schil, de elektronen. En aangezien er
meer ruimte is dan kern, is er dus eigenlijk helemaal niets wat je echt
kan aanraken... Dus het probleem van separate interactie is er eigenlijk
nihil, ondanks de waargenomen causale effecten, beweging en krachten.

Het kan ook allemaal kul zijn natuurlijk, het is maar een hypothese op
deze 2e Pinksterdag...

R.O.