[D66] Garmonbozia: Klokkijken (2)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Fri May 26 13:39:18 CEST 2023

Afgelopen zondag had ik het hier over de occulte betekenis van de
woorden van mensen die het altijd hebben over 12 uur als het moment dat
hun favoriete ramp plaatsvindt: De Grote en de Kleine Wijzer staan voor
de 2 sterrenbeelden Hond die op 12:00 bij elkaar komen en samen de '1'
van Satan tussen de 12 uren, c.q. sterren, uitbeelden.

Inmiddels weet ik meer.

* Deze 12 uur heet in het Engels,
     Doomsday Clock
     https://www.google.com/search?&tbm=isch&q=doomsday+clock
   waarbij 'middernacht' staat voor de 'middagse zonsverduistering'.

* Er bestaat zelfs een Unicode-symbool voor: U+219F,
     https://www.fileformat.info/info/unicode/char/219F/index.htm

* Ik refereerde eerder aan de TV-serie 'The Prisoner' die vol zit
   met Vrijmetselaarsgekte. In de openingsbeelden van elke aflevering
   ziet men de Elizabeth Tower in London en de wijzerplaat van de Big
   Ben klok staat zowaar op 12:00,

http://www.youtube.com/watch?v=Dcq2Ape4DTw&list=PLm-jfafuTZEEi0ByMGDdkOmvnQwHMd3ce
   In deze serie hoort en ziet men regelmatig de klokkentoren van
   Portmeirion in Wales de uren luiden. Deze toren heeft weliswaar
   een klok (staat voor de Eenhoorn) maar geen uurwerk. Men hoort
   dus iets dat niet plaatsvindt.

Zal wel geen toeval wezen.