[D66] Ook zonder klimaatopwarming sterft het natuurlijke biotoop af

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Tue Mar 28 17:14:18 CEST 2023

Ecologische destructie en de vernietiging van het natuurlijke biotoop
voor insecten en dieren vindt ook plaats zonder klimaatopwarming. Als je
dacht dat we het o.a. het plastic afvalprobleem kunnen oplossen middels
recyclen dan heb je het mis. Er zijn zoveel ecologische problemen,
stikstofverbindingen, afval, fijnstof, chemische en radio-active troep,
dat het onvermijdelijk is dat we misschien eerder aan vervuiling en
kanker sterven dan gegrild worden door de hete lucht, voedselschaarste
en andere ontberingen. Nee ik ben geen mileuwappie, ik scheid mijn afval
niet eens, dat is zinloos,  ik kijk gewoon naar de rotzooi op straat in
mijn eigen omgeving. De feiten spreken voor zich. Kapitalistische
bedrijven hebben voor mekaar gekregen wat 100 jaar geleden niet voor
mogelijk werd geacht: de totale vernietiging van het ecologisch
biotoop.  Met dank aan de Verlichting, het onderwijs en het politiek
stelsel en de Staat.  Staat en Sahel, de titel van een boek?

R.O.