[D66] Organic Radicals

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Wed Mar 22 22:00:41 CET 2023

Mechanisten en machinofielen,

Het eerste exemplaar van een door mij in boekvorm gepubliceerd
compendium 'Organic Radicals', 91 Green-Anarchist thinkers. Binnenkort
in de online handel.

Aangezien D66 niet bestaat uit organische radicalen maar vooral
mechanische radicalen met hun digitale agenda zal het wel niet aan hun
besteed zijn...

Ik zag zojuist de ex-astronaut Kuipers de opmerking maken: 'We moeten de
aarde niet verknallen!".  Vreemd dat je tot dat inzicht pas komt als je
industrieel ruimtezwever geweest bent. (Astronauten zijn alles behalve
nautisch, ze zweven maar wat rond daar in een orbit) In deze dikke pil
vind je genoeg inspiratie van denkers die het tij nog kunnen keren, al
ben ik als pessimist niet echt hoopvol. Het boek eindigt wel met Hope,
Why Hope? (John Zerzan).

De paradox is dat dit boek alleen door complexe technologie tot stand
heeft kunnen komen. Dat geef ik toe. Echter het is belangrijk te
benadruken dat er alternatieven zijn zoals 'anti-capitalist Romanticism'
(een term van Michael Löwy) om de destructie van de planeet een halt toe
te roepen. Dat alleen al maakt dit boek waardevol en in een context waar
dit soort ideeën sterk onderdrukt worden ten faveure van een
industrieële 'groene' agenda, die alles behalve groen is... De
afbeelding op de cover spreekt dan ook boekdelen...

R.O.

orgradboek