[D66] Wanneer valt Rutte IV ? (2)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Fri Mar 10 16:40:25 CET 2023

Henk van Lingen <henk at vanlingen.net>,
> Heb je een stemadvies vanuit je Amsterdamse Covid-bunker?

Zelf zit ik in het politieke midden. Helaas worden de rampen door de
middenpartijen veroorzaakt. Voor wie wil dat Rutte IV valt, is het een
keuze tussen in het geheel niet stemmen of op partijen links of rechts
vlak bij het midden (lees: SP of BBB). Ik heb nooit anders dan of D66
gestemd of niet gestemd. Maar wellicht wordt het deze keer toch echt de
SP... want er moet gewoon iets gebeuren voordat het definitief mis gaat
in dit land. Van het huidige D66 hebben we niets te verwachten. Alleen
al zo'n bedenkelijke verkiezingsleuze waarmee de burger *doelbewust*
wordt opgelicht.  :-(

Van de week nog wat debatjes teruggezien. De SP was goed, Omtzigt was
goed en (tot mijn eigen verrassing) DENK ook. D66 was extreem slecht. Ik
krijg jeuk van types als De Groot en Sjoerdsma. Deze zitten vlak tegen
de paranoide schizofrenie aan (dwz bang worden voor de eigen wanen). De
ideologische gekte spat van de heren af. Ze zijn terecht zeer gehaat
door de Nederlandse burger.

D66 lijkt te worden gehalveerd (valt eigenlijk reuze mee, trouwens).
Waar het om gaat is of coalitie+PvdA/GL in de 1ste Kamer minder dan 38
zetels haalt. Zoja, dan betekent dit het einde van Rutte IV. Of we hier
iets mee opschieten, is natuurlijk maar de vraag.

Ik keek vandaag de TV-programma's,
    Aangehaakt
    https://wnl.tv/programmas/aangehaakt/
    https://www.npostart.nl/aangehaakt/POW_05594166
terug. Het betreft hier de opvolger van,
    Atlas van afgehaakt Nederland

https://www.sociaaldigitaal.nl/p/atlas-van-afgehaakt-nederland-over-buitenstaanders-en-gevestigden/6980/37
Ik zie dan de 'Haak' die de meesten niet zullen zien. Iets moet 'In de
Haak zijn' en dit is Satan als de twee sterrenbeelden Hond die samen het
sterrenbeeld Orthos vormen (Orthos = 90 graden = de Haak). Wie 'afhaakt'
keert Satan de rug toe.

Het verhaal staat afgebeeld op de achterkant van alle eurobiljetten.
Draait men zo'n bankbiljet over 90 graden met de klok mee en legt
vervolgens een 1 Euromuntstuk rechtsboven, dan kan men het verhaal over
de terugkeer Satan afgebeeld zien. Het staat gewoon voor je neus maar
mensen zien het niet. En op de voorkant van alle Eurobiljetten staat de
Hemelpoort, de Poort van de Olympus die wordt bewaakt door Herakles. Wie
goed kijkt, kan Herakles zien die de Poort in de gaten houdt. De
Hemelpoort (waar Satan te hoop loopt) is het sterrenbeeld Eenhoorn
tussen de twee Honden. Dit sterrenbeeld kan men niet met het blote oog
zien (te lichtzwakke sterren) maar er staan 12 heldere sterren omheen.
Zowaar de Eurovlag. In het echt is de 12-sterrenklok kerkbelvormig (de
klok horen luiden maar niet weten waar de klepel - de Melkweg - hangt).

En dus loopt D66 hijgerig achter die 12 sterren aan... moet van Satan...
  :-(

Marc Fluks, Amsterdam