[D66] Box 3-crisis 2022 (2)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Mon Mar 6 12:23:13 CET 2023

10 februari 2023 schreef ik,
> Gisteren kreeg ik een bankafschrift van de ING. Ik ontving EU 11,79
> rente over 2022.
> In de Telegraaf van vandaag staat,
> Vermogenden de pineut: fiscus heft fictief hoog rendement: 6,17 %

Die 11,79 klopte overigens niet. ING berekent kennelijk de rente 1 maand
van te voren en niet na afloop. Ik heb alleen in januari 2022 nog EU
0,70 rente over 2022 gehad en de belasting maakt hier EU 0,00 van.

Zojuist inkomstenbelasting 2022 aangegeven (binnen 5 minuutjes klaar).

Meldde ik hier onlangs dat ik veel moet betalen vanwege Box 3 maar nu
staat er iets anders...
Er staat in de pdf-file die men na afloop van de aangigte kan
downloaden...
   Voordeel uit sparen en beleggen oude methode EU 618
   Voordeel sparen en beleggen nieuwe methode   EU 0
   Totaal inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen EU 0

Ik snap er geen bal van maar het lijkt me niet dat ik moet protesteren.
:-)