[D66] Logo Olympische Spelen 2024

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sun Jun 4 14:01:39 CEST 2023

Rene Oudeweg via D66 <d66 at tuxtown.net>,
> Dank voor de naam Lilith. Wellicht een mogelijke titel "Lilith and
> Lulu"
> van een van mijn komende EP's.

In de comedies Cheers en Frasier kwam een Lilith voor als een
afschuwelijke heks/psychiater.

Ik begrijp niet waarom mensen zich dit soort zaken nooit afvragen. Vanaf
het moment dat het bij mij opkwam om naar het logo van de Olympische
Spelen 2024 te gaan zoeken tot het moment dat ik alles zag, verstreek
slechts een minuut of 20. De meeste tijd ging zitten in het gaan zien
van een gezichtsloos hoofd (die rare Zonsverduistering zag ik
instantaan). Het zien van de 2 Davidsterren in het logo van de Spelen
van Tokyo vergde heel wat meer tijd (want die sterren lopen door elkaar
heen).

De opening van de Olympische Spelen gaat altijd over de strijd van
Herakles tijdens de Titanomachie. Het Olympisch Vuur is de brandstapel
van Herakles waardoor hij van Halfgod tot God wordt en naar de Olympus
gaat om deze voortaan te bewaken als poortwachter en te trouwen met zijn
halfzus Hebe, Godin van de Eeuwige Jeugd en dochter van Hera.