[D66] Kabinetscrisis: Doe het voor de verandering eens echt democratisch

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Sat Jul 8 12:55:35 CEST 2023

Er zitten verschillen tussen ambulancebroeders. Sommigen hanteren strikt
de regel dat je plaats moet nemen op de brancard terwijl je niets
fysieks mankeert bij anderen mag je op de stoel plaatsnemen. Toen ik een
keer op de stoel mocht plaatsnemen werd ik door de broeder aan een
questionaire onderworpen (Naam, Geboren te, BSN, etc...) die hij in zijn
laptop zat in te voeren.. Wijserlijkerwijs hield ik dat braaf af. Ik
mocht zelfs aan de knoppen van de radio draaien... Toen we Roermond
gepasseerd waren werd ik melancholisch van een nummer waarvan ik me de
titel niet meer herinner... "Zet me maar af op het station zei ik tegen
de broeder." "Nee, dat kan niet, u heeft een RM!"

De broeder stond aan de kant van de wet buiten de ambulance, maar binnen
de ambulance had ik alle vrijheid...

Zie hier: de ambulancedemocratie.

R.O.