[D66] Infra- en Superstructuren / Puenta Peatonal

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Wed Jul 5 22:18:44 CEST 2023

L.S.

@NOS: Voor infrastructurele problemen hebben de Mexicanen iets bedacht:

     de puenta peatonal of puento seguro.

https://www.google.com/search?q=cdmx+puente+peatonal&tbm=isch

Een voetgangersbrug over een autoweg dus. Superstructuren ipv
'tunnelomanie'.

De Nederlandse welstandscommissie, burgermans,  zal dit wel te lelijk
vinden in de context van Nederland, en je ziet het dan ook nauwelijks.
Ik vroeg me af waarom ze bij de Roermondsepoort in Venlo nooit een
voetgangersbrug geplaatst hebben. Die eeuwige stoplichten op de
Koninginnesingel ...

Bij de gevaarlijkste spoorwegovergang in Nederland (ook vanwege de
giftreinen richting DE), de Vierpaardjes in Venlo gaan ze nu een tunnel
graven (gereed in 2025).

https://www.vierpaardjesvenlo.nl/

(Does it ring a bell?)

Ze hadden beter een brug kunnen bouwen, dat zou ook heel wat duiten
schelen...

Ik zie ook vaker de ICE uit Frankfurt (?) voorbij komen maar die stopt
hier nooit, en dat intercity project van de NS richting Düsseldorf is
pas gereed in 2026:

https://www.ovmagazine.nl/nieuws/rechtstreekse-trein-eindhoven-dusseldorf-vanaf-2026

Dan hebben we het nog niet eens gehad over filosofische vraagstukken
betreffende infrastructuur vs superstructuur...

Niet alle wegen leiden naar Rome...

R.O./
Venlo