[D66] Was zoon Sylvana Simons betrokken bij overval op rijke ex van z'n moeder?

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sat Jan 28 14:07:42 CET 2023

Bron:  Panorama
Datum: 27 januari 2023

Was zoon Sylvana Simons betrokken bij overval op rijke ex van z'n
moeder?

Roland Kahn, schatrijke zakenman en ex van Sylvana Simons, doet
opvallende uitspraken in een interview met weekblad Story. Hij zou
overvallen zijn door de zoon van Simons.

Kahn is een behoorlijk succesvol zakenman. Onder zijn
investeringsbedrijf Coolinvestments vallen onder andere de modeketens
Coolcat, America Today en MS Mode - samen goed voor een paar honderd
winkels en een paar duizend werknemers. Daarnaast bezit Kahn een flinke
portefeuille aan vastgoed.

'Ik ben haar destructieve geest zo ontzettend beu'

Maar dat Roland Kahn niet altijd de juiste keuzes maakt, werd duidelijk
uit het boek dat hij enige tijd terug schreef. De ondernemer had ooit
een relatie met politica Sylvana Simons (BIJ1), maar is blij dat die
tijd voorbij is.

In zijn boek vertelt hij dat de relatie met Simons in 2012 een
dieptepunt bereikte. Veel ruzies 'Onze relatie bereikt in 2012 het
absolute dieptepunt. Zijn we samen, hebben we binnen de kortste keren
ruzie. Zijn we apart van elkaar op stap, dan bestookt ze me met
ellenlange manipulatieve berichten. Ze werkt me zo op mijn zenuwen dat
ik niet eens meer helder kan nadenken. Ik ben haar destructieve geest zo
ontzettend beu.'

Overvallen door zoon Simons?

In een recent interview met weekblad Story doet de zakenman echter een
bizar verhaal uit de doeken. Iets dat volgens hem is gebeurd nadat hij
en Simons uit elkaar zijn gegaan.

Kahn vertelt dat hij in zijn eigen woning is overvallen door meerdere
personen. 'De grootste van hen dwingt me op de grond en knijpt mijn keel
dicht', aldus de ondernemer, 'terwijl een andere man me voluit in mijn
zij trapt.'

De daders zijn nooit opgepakt, maar Roland Kahn denkt te weten wie
verantwoordelijk is voor de gewelddadige overval: de zoon van Sylvana.
'Tijdens een familiefeestje hoorde ik hem eens opscheppen over de
tientallen overvallen waarbij hij betrokken was', stelt hij.

Bovendien zou hij brandwonden gezien hebben bij een van de overvallers.
En Sylvana's zoon, legt Kahn uit, heeft bij een ongeluk in zijn
kindertijd ook brandwonden opgelopen. Een en een is twee, volgens Kahn.

De naam van Sylvana's zoon noemt hij naar eigen zeggen niet, omdat hij
'geen hard bewijs' heeft. En omdat hij hem 'geen trap na' wil geven. De
telg van de BIJ1-leider heeft er volgens de vastgoedbobo immers al een
paar gevangenisstraffen opzitten.

Sylvana Simons wilde volgens Story niet reageren op Kahns verhaal. Maar
de politica zal ongetwijfeld niet heel blij zijn met de beweringen van
haar schatrijke ex.

--------
(c) 2023 Pijper Media