[D66] Digitale nalatenschap (wetsvoorstel)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Fri Feb 10 10:03:20 CET 2023

-------- Oorspronkelijke bericht --------
Onderwerp: FWD: Digitale nalatenschap (wetsvoorstel)
Datum: 2023/02/09 15:40
Afzender: René Oudeweg <roudeweg at gmail.com>
Ontvanger: "Dr. Marc-Alexander Fluks" <fluks at combidom.com>

Marc, kun je dit fwd-en naar de lijst?

--

Oude van dagen,

Ik vroeg me af wat er met je digitale nalatenschap (domeinnamen, website
etc..) gebeurt na je overlijden. Heb even onderzoek gedaan en de meeste
providers heffen gewoon je domein op en je website mocht je die hebben.

Mijn wetsvoorstel is om dit niet toe te laten voor kleinere statische
sites (zonder ecommerce en database transacties) zodat je digitale
nalatenschap gearchiveerd is voor nabestaanden, volgers, de staat, en
anderen...

Het is nog maar de vraag hoe lang het internet en onze wereld zal
bestaan, dus waarom zouden providers je prematuur digitaal uitwissen?

Nu kan Kees Verhoeven iets goedmaken wat hij met zijn cookiewet verknald
heeft.

Mvrgr,

René Oudeweg/
Venlo