[D66] Waarom ik geen effectief altruïst ben...

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Wed Apr 12 13:47:23 CEST 2023

Filosofie is behalve een oefening in sterven ook een oefening in
uitsterven.

Jaren geleden dacht ik dat een trotskistische wereldrevolutie nog de
gewenste systeemverandering kon voortbrengen. De desastreuze woekering
en de ecologische destructie veroorzaakt door het kapitalistisch
economisch systeem is echter zo ontaard dat ik nergens meer politiek
heil zie.  De ecomodernisten, waaronder Jetten, willen ons laten geloven
dat je van een vuilnisbelt nog een groen arcadië kan maken...

https://bijnaderinzien.com/2022/10/21/effectief-altruisten-richten-zich-juist-op-systeemverandering/

R.O.