[D66] We zijn getuige van een opstand van de elite tegen het volk

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sat Sep 3 15:19:30 CEST 2022

Rene Oudeweg <roudeweg at gmail.com>,
> Ik kijk niet naar Karskens zijn stinkend rechtsnationalistisch
> journaal.

  Ik wel.

Zolang men ingaat tegen tegen de gelijkgeschakelde media - met name
tegen het hersenspoelende NOS Journaal (waarom grijpt niemand in, het is
toch gevaarlijk om hier naar te kijken ?) - vind ik het prima. Wil niet
zeggen dat ik het ermee eens ben want die FvD-figuren moet ik ook niet.
Ik wil het D66 van vroeger terug, ik wil vrije media die informeren
i.p.v. mij lastig vallen met perfide ideetjes. Ik ga als vrijzinnig
democraat toch niet op de SP of Omtzigt stemmen ? Maar wat is er zo
langzamerhand over ?

Het Nederlandse volk zit te wachten op een kabinetscrisis maar neen
hoor, aan crises geen gebrek maar zelfs dit kunnen Rutte et al. ook al
niet. Als men kijkt naar de kabinetsreactie op de
energie/inflatie-crisis dan valt op dat men het probleem zelf niet
adreseert maar (weer eens) achter de feiten aanloopt. In 2023 gaat men
wellicht iets doen maar nu het in 2022 mis gaat niet. Waar het om gaat
is de crisis die wordt veroorzaakt door het draaien van de Eurogeldpers
en de reactie van het Kremlin op de sancties van Europa. Het kabinet
heeft het over van alles - belooft met geld te strooien - maar kijkt weg
van het probleem zelf.

Men zou minder Eurobiljetten kunnen drukken en met het Kremlin kunnen
onderhandelen over de sancties vs. de gaslevering. Wellicht wat laat,
wellicht wat naief te denken dat dit nog steeds iets zou kunnen
uithalen, maar het kan natuurlijk wel. Merkel zou mijn keuze zijn om
namens de EuroUnie te onderhandelen of anders desnoods Macron.

Momenteel staat de EuroUnie met de hakken in het zand (en het Kremlin
eveneens) en laten de eurofielen de burgers van de EuroUnie opdraaien
voor hun eurofiele waanzin. Strikt gesproken breken de eurofielen (en
niet de eurosceptici) momenteeel de EuroUnie tot de grond toe af.

Was Gorbatsjov er nog maar.

Marc fluks, Amsterdam