[D66] Jaarafrekening energie ontvangen

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu Oct 27 15:13:02 CEST 2022

Zojuist de jaarafrekening van Vattenfall ontvangen.

Ik krijg over het energieverbruik van het afgelopen jaar zowaar 402.86
terug. Als het waar is dat iedereen in november en december 190.00
krijgt dan wordt 2023 voor mij een bijzonder goedkoop energiejaar. Ik
heb het termijnbedrag nooit vastgezet: Vattenfall wilde dat ik haar 30%
meer voor energie ga betalen maar dit kon ik gelukkig online
terugdraaien tot 6%. Ik moet het allemaal eerst nog zien, hoor - op die
2x 1300.00 energietoeslag heb ik immers geen recht louter omdat ik in
Amsterdam woon. Elders in Nederland zou het wat dit betreft incasseren
geblazen zijn geweest. Door de inflatie ben ik in 1 jaar zo'n op m'n
renteloze spaarrekening 10,000.00 kwijtgeraakt en met de exploderende
voedselprijzen komt hier nog zo'n slordige 4,000.00 bij. Geloof het of
niet: Via de belasting moet ik meebetalen aan de energietoeslag voor
mensen die een hoger inkomen hebben dan ikzelf (wel zijn er geruchten
dat ook ik een paar jaar Box 3 terug zou gaan krijgen).

Ik ben niet voor de oorlog tegen Rusland, niet voor de EuroUnie, niet
voor de Euro maar moet er wel voor betalen. Gezien het prijzige
wanbeleid word ik met die 402.86 + 2x 190.00 eigenlijk met een jodenfooi
afgescheept.