[D66] Polderrevolutie

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Mon Nov 14 16:32:12 CET 2022

Rene Oudeweg <roudeweg at gmail.com>,
> De Staten der Generaal van Nederland heeft geen enkel bestaansrecht
> meer.

Wat ik mij afvraag: Kan de 1ste Kamer een motie van wantrouwen aannemen
die gericht zij tegen de 2de Kamer ? Iemand of iets moet toch iets doen.
Van de 2de Kamer hebben we niets te verwachten (behalve meer onheil dan)
maar wellicht willen 1ste-Kamerleden wel iets doen nu het zo vreselijk
mis gaat. De regering in de 1ste Kamer laten vallen kan natuurlijk ook.

Momenteel zijn de rechtsradicale partijen samen zelfs groter dan de
coalitie. Zo erg is het. Slechts een enkeling heeft nog vertrouwen in
Regering en 2de Kamer. Het consumentenvertrouwen is eveneens weg en
mensen verarmen in hoog tempo. Worden de pensioenen ook nog eens
verjubeld naar windmolenparken (geen grap, het betreft hier de meest
recente crisis van vandaag). Dit geld is binnenkort dus domweg verdampt.
Nog meer armoede.

Het is louter een kwestie van interpretatie of ons land thans
al-dan-niet op instorten staat.

Gisteren op de TV (Nieuwsuur): Moldavie gaat Ukraine achterna. Von der
Leyen paradeerde er vrolijk rond. Opnieuw lokt de EuroUnie een oorlog
tegen Rusland uit. What's new ?