[D66] Woke: 'Boekverbranding' bereikt Nederland

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Tue Nov 8 10:58:30 CET 2022

Toen ik vanmorgen wakker werd door de wekkerradio was er een item over
het verbieden van boeken in Nederland. Uiteraard was de NPO
dolenthousiast over het idee. Verbaast mij niets.

Zojuist lees ik in het AD,

https://www.ad.nl/binnenland/aanpak-tegen-verkoop-antisemitische-boeken-online~a9017f87/
Het gaat over Joden die overal antisemitisme zien en die boeken willen
verbieden waarin het volgens hen voorkomt. Tja...

Beter lijkt het om elke vorm van censuur te verbieden in plaats van
boeken. Als er een boek is waarin de holocaust wordt ontkend, so be it.
De holocaust vond nota bene plaats in een periode waarin er boeken
werden verbrand, censuurwappies.

Waar gaat dit land toch heen ?

Marc Fluks, Amsterdam