[D66] Neoliberaal succesje: OV-crisis

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Tue Nov 1 17:55:21 CET 2022

Bert Bakker <bertbakker7 at gmail.com>
> Hoe heeft het neoliberalisme precies geleid tot een personeelstekort?

Hi Bertus, het ging mij meer om de opeenhoping van crises. Ik ben de tel
inmiddels kwijt.

Op zich stel je wel een goede (uitdagende ?) vraag. Waarom leidde de
coronacrisis tot een personeelstekort in het algemeen ? Ik zou het
antwoord niet weten. Maar daar waar het gaat om het veroorzaken van
crises, gaat het de neoliberaal om alles maar op z'n beloop te laten,
vooral zelf niets te doen, het altijd weer achter de feiten aanlopen en
zo. Nu gaat de NS weer machinisten opleiden terwijl men het
personeelstekort aan machinisten natuurlijk had moeten zien aankomen. De
andere Nederlandse spoorwegmaatschappijen kennen zo'n tekort immers
niet.

...ben benieuwd wat de volgende crisis zal zijn...
De economische recessie, de teloorgang van de democratie en de vrijheid
van drukpers ? Zoiets zal het wel wezen.