[D66] WokeTV: Akwasi geniet van leven als omroepbaas

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sat May 28 12:14:57 CEST 2022

Bron:  ANP
Datum: 28 mei 2022

Akwasi geniet van leven als omroepbaas
--------------------------------------

Akwasi geniet met volle teugen van de start van Omroep ZWART. Voor de
rapper gaat er een wereld open nu hij actief is als voorzitter en
creatief directeur van de kersverse omroep.

'Ik vind het zo tof om bezig te zijn met iets wat ik echt oprecht leuk
vind', zegt Akwasi tegen het ANP. 'Ik ben bezig met een passie en dat is
superleuk. Het geeft heel veel energie en ik heb iets om supervroeg m'n
bed voor uit te komen. Dat doe ik graag. Het is voor een goed doel.'

Het leven als omroepbaas bevalt Akwasi wel. 'Ik ben in contact met veel
mensen, ik kan toffe dingen maken en doen en ik zit dicht bij het vuur',
somt hij op. 'Het heeft natuurlijk ook zijn uitdagingen hier en daar. Je
bent continu bezig en er is geen enkele dag dat je niet leert. Het zorgt
er ook voor dat je referentiekader dusdanig wordt verbreed. Vooral als
je leergierig bent.'

Studio

Vorig jaar kondigde Akwasi aan dat hij zijn muziekcarriere voorlopig op
een laag pitje zet voor ZWART en dat blijft voorlopig ook zo, al was hij
recent nog wel in de studio. Nu het programma Podium ZWART, dat vrijdag
voor het eerst op televisie te zien was, staat 'kon het weer even'.

'Ik blijf natuurlijk altijd een artiest en zal altijd met muziek bezig
zijn. Maar de focus ligt nu bij de omroep en Podium ZWART en daarom is
het ook stil op muziekgebied. Ik wil er echt voor zorgen dat Podium
straks gaat landen en dat we het ook lang mogen maken.'

--------
(c0 2022 ANP