[D66] WokeTV: Omroep Zwart trekt nauwelijks kijkers

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sat May 28 10:04:58 CEST 2022

[Gelukkig - ook het leeuwendeel van immigranten blijkt goed bij z'n
hoofd]

Bron:   Algemeen Dagblad
Datum:  28 mei 2022
Auteur: Mark den Blanken

Eerste programma Omroep Zwart trekt 23.000 kijkers naar NPO 3

Omroep Zwart maakte gisteravond zijn debuut op NPO3. Podium Zwart, het
eerste programma van de nieuwe omroep, kende een erg voorzichtige start
met 23.000 kijkers. Zij zagen onder meer een interview van Akwasi met
jazzzanger Gregory Porter.

De eerste show van Omroep Zwart stond volledig in het teken van muziek
en cultuur en werd gepresenteerd door Glen Faria en Veronica van
Hoogdalem. Optredens waren er van Kans, Joshua J, Amina en Oishi was de
huis-dj. Ook was er een spoken word-optreden van Jorgen Raymann.

Omroep Zwart-stagiaire Amal kreeg de kans om Gregory Porter te
interviewen, maar moest door ziekte afzeggen. Vervolgens kwam Akwasi in
beeld en die grapte: 'Ik heb Glen gevraagd, maar die kon niet. Daarna
heb ik Veronica gevraagd, maar die kon ook niet. Blijkbaar moet je als
omroepbaas alles zelf doen.'

Met 23.000 kijkers speelt het eerste programma van Omroep Zwart nog geen
grote rol van betekenis. Layla M, de film die aansluitend om kwart voor
twaalf ‘s avonds werd uitgezonden, trok bijna twee keer zoveel kijkers
naar NPO 3. Grote winnaars van de avond waren Bed & Breakfast (1,4
miljoen kijkers op NPO 1) en De Verraders (1,2 miljoen op RTL 4).

--------
(c) 2022 DPG Media B.V.