[D66] Stikstofblues in de Kamer

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu Jun 23 17:51:46 CEST 2022

Zojuist het stikstof-debat bekeken - eerste termijn van de kant van de
Kamer (viel niet mee).
https://www.tweedekamer.nl/debat_en_vergadering/plenaire_vergaderingen/details/activiteit?id=2022A04211

Ik heb begrepen dat D66-woordvoerder De Groot eerder
pseudo-wetenschappelijke lariiekoek over het onderwerp zou hebben
verkondigd (maar zelf niet gezien). Iets over een verstikkende
stikstof-deken die over de natuur zou hangen of zoiets.

Wel in het debat: Hij is van mening dat 'wetenschap ook maar een mening
zij' want een mening wordt - volgens hem - pas echt wetenschap nadat de
mening gepubliceerd zij. Sterker nog: Twee wetenschappers uit Wageningen
van D66-huize mochten hun 'mening' niet van D66 publiceren opdat er geen
'wetenschap' zou bestaan die de mening van D66 onderuit zou halen (echt
waar, ik verzin het niet). Hetzelfde scenario wordt gevolgd bij de
klimaat-hysterie: Zorg dat sceptische wetenschappers niet mogen
publiceren, of verzwijg hun publicaties, en cancel het ongelovige tuig.

Verder viel op dat De Groot om zijn rechterpols een geel bandje
(Mercurius) en een magenta bandje (Apollo) droeg dus de hondjes
debatteerden vrolijk mee. En uiteraard gaat de regering niets doen, de
misdaden tegen de boeren dienen gepleegd te worden door de provincies.

Afschuiven die handel, vooral wegkijken.