[D66] Energie-nota

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Mon Jun 20 15:15:15 CEST 2022

Opmerkelijk: Ik log net in bij Vattenfall voor een termijnadvies inzake
de energienota.

Volgens haar computer sta ik thans op EU 250,- teveel betaald en kreeg
ik het advies om het termijnbedrag (tot de jaarafrekening a.s. oktober)
met 40% naar omlaag aan te passen. Ik heb er 30% omlaag van gemaakt want
men weet maar nooit...  :-)

Overigens: Ik heb bij de gemeente Amsterdam het aanvrageformulier voor
de EU 800,- energietoeslag opgevraagd. Ik kan kennelijk naar die duiten
fluiten omdat mijn vermogen hoger zij dan EU 6295,-. Kijk, dit zegt de
propaganda er niet bij - dat de meesten (?) uberhaupt geen recht hebben
op energietoeslag. De regering liegt weer eens teneinde de
energieverhoging te kunnen rechtvaardigen.

Overigens is er thans geen echte energiecrisis. Deze gaat er ooit wel
van komen indien klimaatdrammende politici blijven wegkijken van
kernenergie.