[D66] Groudhog Day: 7de coronagolf slaat keihard toe

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed Jan 5 09:19:02 CET 2022

Even voorbijgande aan 2 minigolven beleeft Nederland thans de 7de
coronagolf.

Het maximum van de 6de coronagolf was 23783 besmettingen/dag en de
teller van de huidige 7de coronagolf (pas 3 dagen oud, trouwens) staat
nu al op 20804 besmettingen/dag. Het is wel duidelijk (behalve voor het
Haagse zooitje ongeregeld en z'n meesters uit Bilthoven dan) wat er
staat te gebeuren. En dus gaan de scholen weer open (kan men binnenkort
de hoge cijfers hierop afschuiven). Kan je lachen.

De propaganda-machine maakt overuren. De Jonge meldt op zijn
Twitter-account dat iedereen boven de 18 thans een boosterprik kan
krijgen (want hij heeft er de afgelopen week elke dag een paar jaar bij
gefantaseerd) maar ook dit is leugen. Het betekent slechts dat op de
aanmeldsite op Internet een ander jaartal komt te staan, meer niet. Zelf
ken ik niemand die een booster-uitnodiging in de brievenbus heeft gehad
(ik zelf ook niet, trouwens). Geen wonder dat pas 1/3de van de
gevaccineerden inmiddels geboosterd zij. Met name het RIVM ligt weer
eens hopeloos dwars.

Een andere leugen in versoepelland is dat het wel meevalt met de
omikron-variant van Covid-19. Het tegendeel is waar: Het afgelopen half
jaar noteerde Johns Hopkins circa 3500 coronadoden in Nederland; de
afgelopen omikron-maand circa 1500 (en dit zijn nog maar de officiele
cijfers, het is natuurlijk erger). De media melden dergelijke cijfers
niet maar ze staan gewoon bij Johns Hopkins online.

Kijkt men op het kaartje bij Johns Hopkins dan is Europa het
belangrijkste besmettingsgebied (Amerika is bezig met een
inhaalmanoeuvre). Zoomt men op het kaartje in, dan zijn Nederland en
Belgie de Europese corona-haarden. Hierbinnen is het in Amsterdam het
ergst gesteld en volgens het wijk-overzicht van de Gemeente Amsterdam
staat Amsterdam-West (hier woon ik) op #2 (#1 is de Bijlmer). Klaar ben
je met zo'n regering, met zo'n Kamer, met zo'n Gemeente, met zo'n
OMT/RIVM. Met zijn mondkapjes- en ventilatiehaat is meneer Van Dissel de
grootste virus-wappie van Nederland en niet meneer Engel. En meneer De
Jonge is een waardeloze figuur - gelukkig blijft hij in het kabinet
zitten; de Haagse bureaucratie is dolenthousiast en zal ook de komende
periode overuren maken.

Terwijl ik het bovenstande intik, meldt Osterhaus op de TV dat in
Frankrijk de opvolger van de omikron-variant zou zijn opgedoken.

Marc Fluks, Amsterdam