[D66] Vuurwerk 2022

edebets1 at euronet.nl edebets1 at euronet.nl
Sat Jan 1 14:41:12 CET 2022

Kaag heeft één voordeel: daar ze vloeiend Frans spreekt wordt de kans op misverstanden met de ECB president veel kleiner.
Ik heb over van welke partij Kuipers lid is al diverse speculaties voorbij zien komen op Twitter. In mij ogen was het beter geweest om Peter v/d Voort op deze post neer te zetten: van hem weet je zeker dat hij D66 lid is (hij zit momenteel in de senaat voor D66).
Helemaal groot wordt het gesukkel bij Justitie etc,,
De VVD zet iemand neer (Yesilgüz) die eerst genoemd werd voor I & M en qua verkeersminister naadloos zou passen in het rijtje onbekwame VVD-tutjes op verkeer: Jorritsma, Schultz-van Haegen, v/d Nieuwenhuizen en Barbara Visser.
Alleen de laatste weet iets van de dossiers over asfalt omdat ze dat in haar portefeuille had toen ze (voordat ze stas van straaljagers en te zware tanks werd) in de 2e kamer zat voor de VVD.
En de keuze voor de binnen D66 alom gerespecteerde en gewaardeerde burgemeester van Almere (Franc Weerwind) is mij een volslagen raadsel, dit is alleen om aan het allochtonenquorum te voldoen lijkt me. Beter was het geweest om senator Boris Dittrich op Rechtsbescherming te zetten. Als oud Advocaat en oud Kinderrechter en tevens gepokt en gemazeld in de politiek (2e kamer en thans senator) zou hij een goede puinruimer zijn voor de troep die Sander Dekker heeft achtergelaten.
En kan Kajsa Ollongren wel militaire geheimen geheimhouden? Anders moeten we voor haar binnenkort een functie elders gaan zoeken.

Ernst Debets/
Zaanstad