[D66] Inflatiespook teistert Europa

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed Feb 2 13:41:35 CET 2022

11 januari schreef ik hier,
   http://www.tuxtown.net/pipermail/d66/2022-January/070945.html
   De inflatie is bijna 6% (proficiat), volgens mij gaat ze eerder
   richting 15%,

Op,

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/02/02/inflatie-eurozone-loopt-verder-op-tot-51-procent-a4084056
staat vanmorgen,
   In Nederland was de inflatie in januari met 7,6 procent een
   stuk hoger dan het gemiddelde.

Okee, nog geen 15% maar nu reeds een stuk hoger dan politici logen. Het
gaat natuurlijk wel richting 15% - het gaat er slechts om wat het CBS
gebruikt en niet gebruikt in de berekeningen om te komen tot een
prijsindexcijfer. Mijn moeder heeft dit soort dingen ooit bij het CBS
gedaan, trouwens.

De inflatie is domweg de voorspelbare consequentie van het drukken van
geld door een vreselijke ECB (die alle afspraken schendt die gemaakt
werden bij de introductie van de Euro en die de rente pathologisch laag
heeft gedwongen). Uiteraard mogen de laagste inkomens hiervoor
opdraaien, dat spreekt.