[D66] Praestabilis: Tranquility Base

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Fri Dec 23 16:05:15 CET 2022

Generatie Apollo,

Nu ik op 'de Maan' beland ben wordt mijn volgende compositie uiteraard
een terugkeer naar de Aarde. Nietzsche's motto was immers "Blijf de
Aarde trouw".

Als eerste is de vraag welke BPM en maatsoort daarvoor nodig is. Mijn
eerste ingeving is 155 BPM. De maatsoort kan niet even zijn, maar moet
moeilijk en ook weer oneven zijn: 7/4, of 7/8. Als u goed naar de
vluchtleiding geluisterd heeft dan werd bij de countdown ipv 8 en 7 de
woorden "ignition sequence starts" uitgesproken. Dus er is een
zevenachtige maatsoort nodig om weer in de oceaan te plonzen.

Wilt u mee terug naar de Aarde? Stuur me wavje en ik mix het in het
compositie...

Tijdstip van terugkeer is nog onduidelijk.  Misschien weet Fluks het
exacte tijdstip toen Armstrong en zijn compagnon in zijn capsule weer
opsteeg, dan hoef ik niet zoveel research te doen...

Thanks alot!

R.O./
Praestabilis

PS: Le Sacre du Printemps van Stravinsky heeft een BPM van 131. Frappant.