[D66] Bevolkingsonderzoek naar longkanker

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed Aug 17 09:49:08 CEST 2022

Ik, zojuist,
> Vanmorgen liet NPO-1 Radio horen hoe het wel moet in een interview
> met een GGD-arts.

Zojuist opende NPO-1 Radio de aanval op het bevolkingsonderzoek naar
longkanker (het zou geen zin hebben want wie er uitgehaald wordt heeft
toch al longkanker redeneerde de pseudo-wetenschapper van dienst). Zelf
nam ik ooit deel aan een dergelijk onderzoek naar darmkanker en bleek
hierbij in de fase die hieraan vooraf gaat te zitten. Zonder verdoving
gekijkopereerd waardoor ik m'n eigen blindedarm kon bekijken en van 5
gezwelletjes verlost werd. Vandaag had ik zojuist de enveloppe voor
longkanker uit de bus gehaald en terwijl ik vond dat Radio-1 weer eens
lekker zat te wappen las ik de longkanker-brief van het Erasmus MC.

Er staat in dat men niet mee mag doen aan het bevolkingsonderzoek indien
men niet of minder rookt. Ik rook niet en dus mag ik niet meedoen aan
het onderzoek naar longkanker. Zal Van Dissel wel weer achter zitten of
anders de minister van VWS himself.

Verdwijnt de vrije artsenkeuze ook nog eens in Nederland. Want wie in
Woke zij gelooft niet in artsen. Hoe minder, hoe beter het zij dat de
ongelovige burger zomaar z'n artsen mag kiezen. Een kaarsje branden bij
een kwakzalver is veel beter.

Men moet er iets over hebben om in een democratie te wonen.