[D66] CO2budget?

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Tue Aug 16 10:17:54 CEST 2022

Ik lees dat David van Reybrouck in z'n Huizingalezing (De kolonisatie
van de toekomst) ook voorstander van een CO2budget was en werpt de
bezwaren van zich af dat rijken zich kunnen afkopen. Opmerkelijk is dat
er toen geen commotie ontstond. Naar intellectuelen wordt in Nederland
immers niet meer geluisterd behalve dan naar mediafiguren die
aanschuiven bij dat vreselijke programma OP1.
Van Reybrouck schiet overigens door in z'n pogingen de democratie en het
klimaat te redden. Hij is een soort Don Quichot van de democratie
geworden, en nu dus ook het klimaat.

De ironie is dat 'quixotische ecomodernisten' nu niet tegen windmolens
vechten, maar mét windmolens tegen "het klimaat".  Alles behalve een
ecomodernist voor mij...

René Oudeweg