[D66] Zorgpatiënten moeten werken?

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Thu Aug 4 20:21:49 CEST 2022

HAHAHAHAHA!!! Laat me niet lachen. Wie wil er nu een radertje in de
machine van Rutte en de Oranjes zijn, kortom de staat der Nederlanden?
Ik doe al ruim 20 jaar niet mee! Kiplekker 'in the absolute outside'.

Wat is trouwens een "zorgpatiënt" ?

René Oudeweg

Trouw 4/8/2022:

  21 miljoen om zorgpatiënten aan werk te helpen

  Ggz

Het kabinet heeft er de komende twee jaar in totaal ruim 21 miljoen euro
voor over om patiënten in de geestelijke gezondheidszorg aan werk te
helpen. Met dat geld kunnen ggz-instellingen voor de juiste begeleiding
zorgen. Dat staat in een regeling die minister Carola Schouten
(participatie) deze week publiceerde. Met het beschikbare budget kunnen
naar schatting 2225 mensen met bijvoorbeeld angst, depressie, ADHD,
autismespectrumstoornissen, bipolaire stoornissen, eetstoornissen en
persoonlijkheidsstoornissen worden geholpen. Voor de subsidieregeling
kunnen ggz-instellingen terecht bij de gemeenten . 'Wie meedoet in de
samenleving, voelt zich beter', schrijft de minister. ANP