[D66] Huwelijksvormen nader verklaard...

R.O. jugg at ziggo.nl
Wed Sep 22 19:55:33 CEST 2021

Voor de verduidelijking UNIGAMY (bij gebrek aan een beter woord) is een
huwelijksvorm tussen twee niet bij elkaar inwonende personen van niet
terzake zijnde geslacht en nationaliteit die slechts de platoonse liefde
bedrijven en dus niet op voortplanting en nageslacht gericht is. Als D66
zo progressief is dan zou het al deze huwelijksvormen moeten verkennen
op legalisering. Ik heb een huwelijk tussen een solitair persoon en een
persoon van onbepaald geslacht met ? gecorrigeerd. Het is mogelijk dat
hier nageslacht niet uitgesloten is. In wezen heb ik in deze tabel het
traditionele M/V onderscheid opgeheven alsmede het begrip gender
verlaten en het begrip trouw in een sexuele en/of platoonse context
geplaatst. Een prestatie van formaat. QED.

Conclusie: Hoe dan ook zijn we allemaal, ook de solitairen, op de een of
andere manier getrouwd of dat nu is vastgelegd is in een huwelijksakte
of niet. De definitie van een eenzame solitair is een getrouwde die zijn
levenspartner (nog) niet gevonden heeft.

(Ik laat even speculatieve huwelijksvormen met een siameze tweeling voor
goed fatsoen buiten beschouwing. Ik denk dat deze tabel al
afschrikwekkend genoeg is voor sommigen en ultraprogressief. )

R.O., uw androgyne solitair.