[D66] QR-code-Gate: QR-code in Coronacheck-app niet in te trekken, ook niet na fraude (Wuhan Coronavirus 2019-nCoV #761)

R.O. jugg at ziggo.nl
Wed Sep 22 14:16:41 CEST 2021

QR staat niet voor Quick Response maar voor QueeR of mogelijk *quattro* ...

Ik heb een uitdraai van de aangenomen motie Azarkan die discriminatie op
grond van vaccinatiestatus verbiedt in mijn gele koorts vaccinatieboekje
opgenomen als bewijs tegen binnenlandse discriminatie maar ook als
internationaal bewijs van inenting tegen gele koorts.  Wel zo makkelijk
dan dat digitale gedoe als je niet gevaccineerd bent. Dat zal een
komedie worden als ik probeer de bioscoop in te komen... Nu ik het
realiseer, de Gele periode van D66 waar Fluks in een ver verleden over
begon schijnt nu werkelijkheid te zijn geworden door de terugkeer van
het gele vaccinatieboekje. Nu snap ik het.

Overigens was in 2019 al duidelijk dat men QR in wilde gaan voeren:

QR-code gaat burgerservicenummer vervangen op paspoort en id-kaart

Nieuws

Dat voedt natuurlijk de speculaties over het hoe, waarom en waarvoor.

On 22-09-2021 13:31, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> [Het Gele Vaccinatieboekje als corona-paspoort mag niet wegens > 'fraudegevoeligheid' van De Jonge en nu blijkt diens QR-code niet
alleen > super-fraudegevoelig te zijn maar de fraude kan zelfs niet
hersteld > worden - ook niet in geval van identiteitsdiefstal] >

Image