[D66] Leestip: Youp

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sun Sep 19 11:39:24 CEST 2021

Leuke column Youp van 't Hek,
   https://www.nrc.nl/nieuws/2021/09/18/stank-voor-ank-a4058777

De column is behalve leuk ook informatief. Youp geeft een lijstje van
wie er allemaal uitvloog bij Rutte,
   Co Verdaas, Frans Weekers, Ivo Opstelten, Fredje Teeven,
   Wilma Mansveld, Ard van der Steur, Jeanine Hennis, Halbe
   Zijlstra, Mark Harbers, Menno Snel, Bruno Bruins, Eric
   Wiebes, Sigrid Kaag, Ank Bijleveld

Zelf zou ik - twee dagen voor Prinsjesdag - niet meer weten wie er nog
wel en op welke positie in de regering zit en een aantal namen hierboven
zegt me niets meer.

't Is net zo iets als de coronaregels. Ik weet niet welke regels er nu
weer gelden ook al kijk ik naar de persconferentie van het duo Jut en
Jul - want vrijwel niemand houdt zich er nog aan. Ik liep vanmorgen een
beetje voor lul bij Appie met mijn mondkapje en het houden van afstand.
Ik weet alleen dat ik op 25 september eigenlijk niet meer met de trein
mag van De Jonge tenzij ik voor die tijd een papieren QR-code van zijn
ministerie heb weten te ontfutselen. Maar misschien zit ik er wel
naast...

Chaos, chaos, chaos. Zelfs de politiek-correcte media beginnen door te
krijgen dat er momenteel iets aan de hand zij. De kijkcijfers van hun
talkprogramma's kletteren. De kijker is er niet meer in geinteresseerd
in politiek-correct gebabbel.

Enfin, dit maakt Youp wel zo leuk...