[D66] De Jonge wil niets weten van Gele Vaccinatieboekje (2)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sat Sep 18 10:39:07 CEST 2021

Op,

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/coronabewijs/vaccinatiebewijs
staat,
   Heeft u een bevestiging van uw coronavaccinatie in het gele
   boekje? Dit is geen officieel geen vaccinatiebewijs. U kunt
   deze dan ook meestal niet gebruiken als bewijs om te reizen.

Zojuist naar het vaccinatiepunt Plein 40-45 in Amsterdam geweest met m'n
Gele Boekje, m'n 2 GGD-vaccinatiebewijzen en een legitimatiebewijs. Het
vaccinatiepunt Calandhal (waar ik daadwerkelijk was gevaccineerd)
bestond niet meer, vandaar.

Het Gele Boekje kopen bij de Sdu bleek niet nodig te zijn geweest want
ment verkocht het ter plekke. Twee stempels in het boekje gehad, voor
elke Covid-vaccinatie 1. Vervolgens werd er iets in de computer
veranderd waardoor ik voortaan weer wel recht heb op een papieren
QR-code.

In een minuut of 5 was alles geregeld.   :-)

Wat opviel: De priklocatie zat vol allochtonen (Plein 40-45 ligt in een
immigrantenwijk). Dus iets anders dan de media melden.