[D66] Zweeds-Zwitsers zweefmodel

R.O. jugg at ziggo.nl
Sun Sep 12 14:59:41 CEST 2021

Het Zweedse Model kan men vergelijken met de hologramconcerten van ABBA.
De musici zijn wel aanwezig, beter gezegd waarneembaar, maar kunnen geen
besmetting oplopen.

Het was overigens een zeer geslaagde ochtend. Na een lange fietstocht
dwars door het grensgebied, en langs het zweefvliegveld kwam ik
toevallig uit op de rommelmarkt in Venlo naast de olietanks van de RRP
(Rotterdam-Rijn pijpleiding), zeer symbolisch overigens. Daar vond ik
een uiterst betekenisvol object aan: een zwevende betekenaar! De
holografische contouren van de Uil van Minerva in een glazen kubusvorm.
Hoe men dit heeft weten te fabriceren is al net zo onverklaarbaar als de
fundamenten van de metafysica. Naast de globe en het aartsfossiel heb ik
nu ook de zwevende betekenaar in de collectie...

In Venlo bevindt zich overigens ook Klein Zwitserland. Langs de A74 bij
de Duitse grens staat een totempaal. Of daar Limburgse, Zwitserse of
andere inheemse rituelen plaatsvinden is me nog niet bekend.

https://www.google.nl/maps/@51.3381315,6.1612516,3a,21.9y,106.91h,96.92t/data=!3m6!1e1!3m4!1sn87mWrW7iWoOKaDi9ZRPKQ!2e0!7i16384!8i8192

Ik heb ook een eeuwenoude kastanjeboom ontdekt bij Ulingshof:

https://www.google.nl/maps/@51.3373376,6.1856122,3a,75y,322.32h,102.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9W2LcbZsAovJxsXPDdDlmw!2e0!7i16384!8i8192

De kwintessens van een symbool is dat het stil staat. Symbolen verdienen
rituele aandacht en contemplatie. De oorsprong van de tijd is
symbolisch, maar aandacht duurt.

R.O.

PS:
De foto van Buitenhof: Mens en Maribou op een Afrikaanse vuilnisbelt. De
esthetiek van het macabere. Tja, lelijkheid en leven (vita deformitas)
is ook leven...

PS2:

Zapatista Noticias:

Hoy regresa el #Escuadrón421 de su viaje por la #EuropaInsumisa en la
#GiraZapatista. Ellos emprendieron la #Travesíaporlavida y me regalaron
una gran aventura con acuarelas  ¡Gracias  querido Escuadrón 421!
Bienvenidos hoy.

Vita elegantia:
https://pbs.twimg.com/media/E_Bcs5iVQAU9-rV?format=jpg&name=large

https://twitter.com/lajornadaonline/status/1436881871766495239

Esta noche llegó al aeropuerto de la CDMX, la delegación zapatista
#Escuadrón421, tras su viaje a Europa para intercambiar experiencias con
colectivos y organizaciones. El subcomandante Moisés (chaleco café),
estuvo en la comitiva de bienvenida. Fotos @jaircabrerafoto
/ La Jornada