[D66] Corona Update: Sky high

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu Oct 28 17:44:54 CEST 2021

Het aantal besmettingen/doden als gevolg van Covid-19 schiet momenteel
pijlsnel omhoog. Het is niet onmogelijk dat als Rutte en De Jonge
dinsdag aanstaande hun inmiddels befaamde persconferentie houden, een
absoluut maximum is bereikt. Vandaag scoort Nederland iets meer dan 7700
besmettingen/dag en het maximum werd bereikt op 20 december 2020 met
13072 besmettingen/dag.

Op de ECDC-kaart is ons land thans knalrood,

https://www.ecdc.europa.eu/en/publications-data/combined-indicator-week-42-2021
Waar een klein land al niet groot in kan zijn. We hebben een regering
waar we trots op kunnen zijn - en de Kamer is ook al zo geniaal.
Gelukkig is het volgende kabinet hetzelfde als wat er nu zit. Je moet
toch niet denken dat er ook maar iets verandert.

Gisteren gekeken naar Nieuwsuur. Daarin werd exact hetzelfde gezegd als
ik hier sinds de komst van het virus opgemerkt heb (maar ik zei het van
te voren en zij achteraf). Jammer dat Nieuwsuur alleen keek naar ons
gedeelte van Europa en niet naar de States.

Uiteraard blijft Den Haag luisteren naar leugenaar Van Dissel. Er kan
immers niet genoeg gestorven worden in dit land.