[D66] Boosterprik

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sun Nov 21 08:13:18 CET 2021

Zelf moet ik nog maanden wachten op de boosterprik. Reden om eens te
kijken hoe het over de grens gaat...

Ik de U.K. stuurt de huisarts een boosterprik-receptje naar de apotheek.
Iemand gaat dan naar de apotheek en krijgt daar z'n prik. Is iemand
slecht ter been (kwetsbaren en zo) dan gaat men per auto naar de
apotheek, draait een raampje open, de apotheker komt naar buiten en
geeft door het raampje de spuit.

Zo kan het dus ook.

Maar bij ons verzint De Jonge opnieuw rare verhalen, roept bij het
prikken van de eerste bejaarde ex-GGD's op om terug te keren om de
spuiten te geven terwijl hij ze eerst een schop onder de kont gegeven
heeft. En het gekkenhuis in Den Haag vindt het allemaal prima. Die wacht
op de parlementaire equete.

Zo gaat het in Nederland.