[D66] Tribunaliter gesproken

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sat Nov 20 10:44:54 CET 2021

Men moet niet tegen de idee van een Corona-Tribunaal zijn louter omdat
een verward FvD-kamerlid ermee dreigt richting D66. Wegkijkers van
andere partijen en de mainstream media leggen thans een (omgekeerde)
link met het Neurenberg-Tribunaal maar in eigen land haden we een
Joegoslavie-Tribunaal en met geen beide was iets mis.

Alleen al aan de Corona-rellen, gisteren in Rotterdam, kan men zien dat
er iets grondig mis zij met de Corona-politiek van de overheid. Ik heb
dit zelf hier talloze keren opgemerkt (en bleek het achteraf altijd
correct voorspeld te hebben) terwijl ik bepaald geen
samenzweringsgelovige ben (ik ben juist voor de zwaarst mogelijke
aanpak; heb bepaald niets tegen een vaccinatieplicht) - en over een paar
dagen voeren Nederlandse ziekenhuizen 'Code Zwart' in als gevolg van het
falende overheidsbeleid. In Frankrijk staat de ex-collega van De Jonge
terecht voor soortgelijk wanbeleid als dat van De Jonge en het ligt voor
de hand dat lieden als De Jonge en Van Dissel terecht zouden behoren te
staan voor hun misdaden jegens het Nederlandse Volk in plaats van in
deze door het parlement te worden gesteund. Hun misdaad bestaat uit het
gecontroleerd besmetten van zoveel mogelijk burgers met een potentieel
dodelijk virus zolang de zorg de besmettingen maar aankan (een politiek
die overigens falicant mislukt zij) in plaats van het virus zelf te
bestrijden. Op dit moment vechten alleen de farmaceutische bedrijven en
een handjevol wetenschappers voor ons, verder niemand.

Aangezien alles fout gaat (en dit al bijna 2 jaar), is dit koren op de
molen van covid-wappies. Verstandige woorden zijn er weinig. Zo had de
NRC het gisteren nog over de 4de coronagolf (net als De Jonge, trouwens)
en over een 2de coronawinter,

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/19/europa-vreest-de-tweede-coronawinter-a4066207
Maar we zitten in de 6de golf (als men minigolfjes meetelt, in de 7de of
zelfs 8ste golf) en de 3de coronawinter komt er aan (de 2de is al achter
de rug, NRC). De media staan - met zo nu en dan een uitzondering - niet
aan de kant van de burger. Als gevolg hiervan trekken sommigen rare
conclusies. Niet iedereen heeft nu eenmaal een wetenschappelijke
opleiding, niet iedereen leest artikelen in medische journals.

Paternotte wil het met ons, D66'ers, over Corona hebben - zo mailde hij
gisteren (helaas werkt de link naar de D66-site niet) - maar ook hij
loopt klakkeloos achter De Jonge en diens guru Van Dissel aan. De beste
corona-kamerleden zijn wat mij betreft Attje Kuiken van de PvdA (slim
tiepje, trouwens) en Maarten Hijink van de SP - maar ook Bij1, Denk, en
de PVV hebben in de Kamer regelmatig dingen naar voren gebracht die
ronduit waar zijn (ik moet niets van deze partijen hebben maar ben nu
eenmaal geen wegkijker). Men zou willen dat D66 hun voorbeeld zou volgen
- maar ja, toekomstmuziek.

De Kamer gaat pas over het corona-heden nadenken tijdens de toekomstige
parlementaire enquete die alles onder het tapijt zal gaan vegen dat bij
een tribunaal aan de orde had kunnen komen.