[D66] Column: Geef iedereen nu al die derde prik

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed Nov 10 12:32:03 CET 2021

Ernst Debets <edebets1 at euronet.nl>,
> Het ziet er dus naar uit dat de regering nu eens zijn lafheid
> moet laten varen en (het is niet anders) overgaat tot de volgende
> (draconische) maatregelen

Wat nog meer speelt...
* Het RIVM weigert de GGDs de namen/adressen te verschaffen van
   degenen die een boosterprik zouden moeten hebben.
* VWS heeft 4,5 miljoen boosterprikken op de plank liggen en dit
   is te weinig om iedereen die een boosterprik moet hebben deze
   ook daadwerkelijk te geven.
* Terwijl het dragen van een mondkapje buitengewoon belangrijk
   zij vernietigt VWS voor 300 miljoen Euro aan mondkapjes en
   neemt Grapperhaus zingend (geen grap) afscheid van het mondkapje.
* D66 blaast het congres af. Ook onze partij zag het allemaal weer
   eens niet aankomen.

6 weken geleden begon de huidige golf zich af te tekenen en men
deed dus niets. Toevallig op dat moment thuis door alle voorraden
heen en sindsdien worden deze dus weer aangevuld (vandaag zijn ze
weer compleet - inclusief extra paar schoenen, een agenda 2022
voor het geval de winkels weer dicht gaan en ook voldoende cash
in huis). Als het moet is het weer weken thuiszitten geblazen.
Hoewel- elke morgen, heel vroeg, maak ik een fietstochtje van 1-2
uur zodat ik niemand tegenkom en voldoende beweging heb. Vandaag
afscheid genomen van Amsterdam-Centrum want dat zal ik wel een
tijd uberhaupt niet meer kunnen zien. Even langs de Westertoren,
Dam, Munt, Rembrandtplein, en m'n geboortehuis op de Herengracht
gefietst. Met dank aan Van Dissel en De Jonge.