[D66] ...nu mag ik zelf ook voordringen... (3)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Mon May 31 09:10:27 CEST 2021

Gisteren werd bij mij de 2de (Pfizer) prik gezet.

Sinds de 1ste prik op 24 april j.l. ben ik overal roze-rood en daarom
moest ik eerst langs de GGD-arts voor medische toestemming. Na de prik
moest ik niet een kwartier op een grijze stoel zitten maar een half uur
op een rode stoel onder bewaking van een aardige ambulance-mevrouw bij
de EHBO afdeling. Net als de 1ste keer was iedereen bijzonder aardig -
er bleek niet alleen GGD-personeel maar ook ziekenhuispersoneel en
ambulance-personeel te werken. De arts was - als enige - gestoken in
opvallend blauw met 'arts' op de rug zodat hij goed herkenbaar was. Ik
mag dan kritiek hebben op types als Van Dissel en De Jonge maar op de
priklocatie (Callandhal in Amsterdam) liep alles op rolletjes. Zelfs
buiten werden automobilisten keurig opgevangen. Wel weinig mensen - ik
schat ergens tussen de 30-40. Onderweg naar huis via het Rembrandtpark
zag ik overal mensen die alle corona-regels aan hun laars lapten.
Opvallend: In het park waren geen ouderen en op de priklocatie bleek ik
als rode-stoelzitter een jonkie.

...over een week mag ik alles weer...  :-)

Marc Fluks, Amsterdam